Wednesday 9 December 2009

~zaman kecik2 zaman yang paling aku suka~

Bila aku sebut pasal masalah, mesti letih nak perah@pijak otak ni nak fikir cara nak settlekan. memang gila la aku cakap orang yang ada masalah boleh gelak2 sambil usap perut yang tengah kenyang (bukan pasal buncit),kompem aku tabik. makin besar makin banyakla masalah yang kita akan jumpa.weh!besar kat sini bukan bermaksud perut besar,dah tentula aku cakap pasal umur makin meningkat...

Bestnya kalau masa ni aku boleh pusing balik umur aku jadik 1 tahun. tak pun dekat2 2 tahun. masa tu dah tentula aku blom boleh jalan lagi dan sure ada orang datang kat aku cakap 'meh sini meh...meh dukung...ala ala ala....comelnye....'

Bila aku tido pun takde sape nak marah.bangun2 je ada orang suap,lepastu tido balik,makan,tido,makan,tido..heaven nye hidup...bangun2 muka cam haram pun kau boleh dengar orang cakap 'alohlohloh dah mangun dak comel ni....'.silap2 dapat kiz sedas dua walau air liur basi kau penuh kat pipi.tetap orang cakap wanginye....

Bila kau kecik. kau tak payah nak pening2 fikir pasal nak cari duit. kau makin dapat adala..lagi2 memang dah nama muka rezki,mak bapak kau bawak gi makan nak bayar mau tokey kedai tu bagi balik duit tu kat kau. tapi yang senyum lebar dah tentula mak bapak kau...

Bila kau kecik kau tak payah nak fikir pasal nak score exam. ko dah dapat kira dari 1-5 pun semua orang cakap kau dah pandai tahap dewa2. tu belum lagi kau boleh hafal sifir, mau kenduri sekampung. ..siap berkompang bagai..fuh..memang best masa kecik2...

Bila aku nak jadi kecik balik?....????

1 comment:

Anonymous said...

bila kita berada di syurga~